Kalender

Beginnersgroepen

Via deze link inschrijven nieuwe studenten kan je inschrijven.
Je kan deze link gebruiken zowel voor de tai chi als voor de chi kung lessen
Nieuwe groepen starten in september.

Beginnersgroepen tai chi gaan door in Aartselaar, Kontich, Lier en Niel.
* Aartselaar: woensdag van 9.00 - 10.30u en donderdag van 18.45 - 20.15u.
* Duffel: donderdag van 18.30 - 20.00u.
* Lier: maandag 20.15-21.45u.
* Niel: woensdag 19.00 - 20.30u en vrijdag 11.00 - 12.30 u.

Inner Motion geeft 2 groepen chi kung, 1 in Aartselaar en 1 in Kontich.
* Aartselaar: donderdagvoormiddag van 9.30 - 10.30u.
* Kontich: woensdagvoormiddag van 9.00 - 10.00u.

In samenwerking met Sportstad Antwerpen komen daar 4 groepen tai chi bij:
!!Let op: inschrijven voor deze vier groepen doe je via de site van stad Antwerpen.
Deze groepen starten pas midden januari 2017. Inschrijven kan je vanaf 12 juli.
* Berchem: dinsdagavond van 19.00-20.00u en 21.00-22.00u.
* Hoboken: dinsdagvoormiddag van 9.30-10.30u
* Wilrijk: dinsdagvoormiddag van 11.00-12.00u.


Een woordje uitleg bij de verschillende niveau's

Chi Kung:

Losmakende oefeningen, Chi Kung sets ba duan jin en shi ba shi aanleren en stelselmatig verdiepen in de principes. Testen van de principes door oefeningen met twee. Aanleren van de 4 windrichtingen.

Tai Chi:

Eerste jaar:

Principes van tai chi uitleggen en leren via chi kung sets ba duan jin en shi ba shi. Kennismaking met het ontwikkelen van je energie door chi kung staan. Kennismaking met energetisch stretchen. Eerste deel van de vorm aanleren. Testen van de principes door oefeningen met twee.

Tweede jaar:

Zelfstandig leren uitvoeren van de chi kung sets. Je oefent het chi kung staan. Je oefent de basis stretch oefeningen. Oefenen tot je het eerste deel van de basisvorm zelfstandig kan uitvoeren. Je leert de rest van de basisvorm. Testen van de principes door oefeningen met twee.


Gevorderden
:

Intens inoefenen van de chi kung sets. Langer en intenser oefenen van het chi kung staan. Oefenen van de basis stretch oefeningen en aanleren van de intensere stretch oefeningen. Je leert gans de basisvorm zelfstandig uitvoeren. Testen van de principes door oefeningen met twee.


Verdiepen
:

Verdiepen van de chi kung sets. Langer en diepere houdingen van het chi kung staan. Oefenen van de intensere stretch oefeningen. Gans de basisvorm zelfstandig met inzicht in de principes kunnen uitvoeren. De traditionele vorm leren. Verdiepen van de principes door oefeningen met twee.

Samenwerking:

* Sportstad Antwerpen, Beweeg mee, de lessen in Berchem

* Rekanto: Stichting tegen kanker (lessen zijn gratis na aanvraag via een arts)

* Activiteitencentrum De Cirkel.