Homepage InnerMotion

Inner Motion tai chi school

PARKTRAININGEN ZOMER 2017

GRATIS kennismaken gedurende de zomermaanden!

Ook deze zomer (juli en augustus) kan je GRATIS komen kennismaken met Inner Motion tai chi in verschillende parken.
Dit zijn de mogelijkheden om een training (geen les) te volgen in onze eigen organisatie:
* Aartselaar: elke donderdag 20.00-21.30u in park het Solhof, Solhofdreef.
* Lier: maandag ,data volgen later, 20.00-21.30u op het grasveld van de Muziekacademie SAMWD, Gasthuisvest 50.
In samenwerking met Sportstad Antwerpen zijn er lessen:
* Berchem: elke dinsdag, ook in juni, 20.00-21.00u in het Brilschanspark, Marcel Auburtinlaan.
* Wilrijk: elke woensdag 19.30-20.30u in Steytelinck park, Sint Bavostraat.

Kennismakingslessen laatste week augustus

De laatste week van augustus organiseren we gratis kennismakingslessen op verschillende locaties.

De locaties op een rijtje:
* Aartselaar
* Duffel
* Kontich
* Lier
* Niel
Wanneer de kennismakingslessen doorgaan en wanneer de nieuwe groepen chi kung en tai chi op de verschillende locaties zullen zijn, volgt later.

WORKSHOP: BEWEGEN VANUIT ONTSPANNING.

Volgende datum volgt later

Inschrijven via deze link Leer ontspannen bewegen.

Ontspanning opent de deur naar een vitaal leven.

Ontspannen bewegen geeft energie en je beweegt efficient, doelgericht en krachtdadig. Zoals water volg je de weg van de minste weerstand en vertrouw je op je natuurlijke intuitie om je doelen te bereiken.

Er is de hardnekkige mythe dat je iets moet doen om te ontspannen. Helemaal niet. Je ontdekt een bruisende vitaliteit die weet wat je moet doen en je de energie geeft om dat uit te voeren.

Je leert ontspanning integreren in je leven en merkt ontspannen leven zoveel aangenamer is.

In deze workshop leer je dat ontspanning heel eenvoudig en oneindig rijk is. Je leert de kwaliteiten en principes van ontspannen bewegen. Zo kan je ontspannen blijven terwijl je leeft in de maatschappij.

Je evolueert van ONbewust gespannen naar bewust ontspannen bewegen.

De workshop is een synthese van verschillende opleidingen (lic. Kinesitherapie, relaxatietherapie, oosterse geneeswijzen en tai chi), letterlijke duizenden uren oefenen gedurende meer dan 25 jaar en gebaseerd op wetenschappelijke inzichten. Hij wordt gekenmerkt door zijn diepgang, eenvoud en praktische toepasbaarheid in deze maatschappij.

Door het beperkt aantal deelnemers is er een heel persoonlijke begeleiding.

foto

Je zelf is een bron van energie waar zowel beweging als wijsheid in zit. Om je innerlijke wijsheid te ontdekken, verwijs ik je graag naar www.inner-wisdom.be.

Inner Motion staat voor:

een westerse benadering van een oosterse bewegingsvorm.

Om chi kung en tai chi toegankelijk te maken heeft Yves Verbeeck, de bezieler en stichter van Inner Motion, een systeem op punt gesteld,
Bewegen VANUIT Ontspanning.

Het is gebouwd op een stevig fundament van opleidingen, workshops, letterlijk duizenden uren oefenen en 25+jaren ervaring. Een ideale voorbereiding om oosterse principes en wijsheden te ontdekken.

Inner Motion gebruikt eenvoudige en toegankelijke oefeningen om je terug in contact te brengen met 'de inhoud' van ontspanning en leert van daaruit bewegen. We geven heel veel aandacht aan bewust zijn en ontspanning, zowel mentaal als lichamelijk. Door bewust te zijn herstel je de connectie tussen geest en lichaam en door ontspanning leer je de weg van de minste weerstand vinden. Je leert terug ontspannen bewegen. Spanning vertroebelt je geest, maakt je lichaam vast en bekrompen en zorgt dat je houterig beweegt. In elke les bieden we een basis ontspanningsoefening aan en oefeningen die je lichaam losmaken.

We zetten de weg verder in ontspanning. Door I Chuan staan-oefeningen leren we principes kennen die je bewust maken van de 'inhoud' van je ontspanning. Je bent klaar om vanuit de ontspanning te bewegen. We bieden chi kung oefeningen aan gebaseerd op twee sets: ba duan jin en shi ba shi. We leggen de nadruk op de diepgaande principes en ademhaling. Je beweegt je lichaam met soepele energiekracht in plaats van blokkerende spierkracht.

Dit zijn allemaal aparte oefeningen. Als we verschillende houdingen aan elkaar rijgen met vloeiende overgangen voeren we de tai chi vorm uit. We leren een tai chi vorm aan van de yang stijl, 37 bewegingen. Je voert de vorm uit door te bewegen vanuit je ontspanning. Deze ervaring neem je mee in alle bewegingen zodat je efficient beweegt in je dagelijkse leven.

Spijtig genoeg is er behoorlijk wat stress in deze maatschappij. Door oefeningen met twee te doen, leer je luisteren naar de druk van buitenaf op je lichaam. Je oefent hoe je kan blijven ontspannen (waardoor je toegang blijft hebben tot al je mentale en fysieke mogelijkheden) en adequaat handelen in de gegeven situatie.